درمان بیماری آبسه پا گوسفندان

درمان بیماری آبسه پا گوسفندان

بیماری آبسه پا در دام ها چیست؟

یکی از بیماری های رایج در دام ها می توان به بیماری آبسه پا گوسفندان اشاره کرد. که عوارض زیادی را برای دام به همراه دارد.این بیماری در هر جا و مکانی احتمال رخ دادن آن وجود دارد. از سوی دیگر باید بگوییم پا یکی از اندام های مهم دام به حساب می آید و در حالی که چون دابه طور دائم با زمین در تماس مس باشد احتمال آلودگی در آن وجود دارد. ما در این مقاله راه درمان بیماری آبسه پا گوسفندان را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد. مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید.

واکسن دام

بیماری آبسه پا دام

وجود این بیماری باعث اختلالی در دام یا گوسفندان می شود. این اختلالات شامل عدم تعادل و درست راه رفتن آنها می باشد. لازم به ذکر است بدانید که منظور از بیماری آبسه همان عفونت می باشد. معمولا بیماری آبسه پا گوسفندان در سم آها رخ می دهد. هر چه این عفونت بیشتر شود سبب عدم راه رفتن دام می گردد. باید حتما برای درمان بیماری آبسه پا گوسفندان اقدام کنید. توجه داشته باشید که عوامل زیادی وجود دارد که سبب بیماری آبسه پا دام می شود. ناگفته نماند که این بیماری قابل سرایت به دیگر دام ها می باشد که به راحتی در یک بازه زمانی کوتاه می توانید تعداد بیشتری از دام را به این بیماری آلوده کند.

بیماری آبسه در دام با چه علائمی همراه می باشد؟

حتما در کل ایام روز علائم و نشانه دام را زیر نظر بگیرید حتما بیماری آبسه پا گوسفندان چهار پای را درگیر می کند که یکی از نشانه های آن در بالای سم دام نمایان می شود. که به راحتی تورم و حرارت بالای سم دام مشخص و قابل تشخیص می باشد. زمانی که دام با این بیماری روبرو می شود دچار لنگی و هم چنین در تغذیه و خوردن آب دچار مشکل می شود.

بیماری آبسه در دام با چه علائمی همراه می باشد؟

سستی دام

راه پیشگیری از بیماری آبسه

برای پیشگیری باید مرتبا دامدارها پای گوسفندان را بررسی کنند. تا بتوان از این طریق از بروز این بیماری پیشگیری کرد. باید طبق یک بازه زمانی حمام منظم برای پای دام انجام شود. هم چنین به به گوسفندان که باردار هستند باید بیشتر داشته باشید. حتما این نکته را مد نظر خود قرار دهید. مکانی که دام در حال زندگی می باد بسیار حائز می باشد. نباید مکان آنها مرطوب و نامناسب باشد. هم چنین باید راهکار زیر را مد نظر داشته باشید.

راه پیشگیری از بیماری آبسه

زخم پای دام

  • تمیز بودن بستری از پای گوسفندان
  • حمام منظم پا

درمان بیماری آبسه

از آنجایی آبسه یک نوع عفونت می باشد که باید حتما برای درمان آن از محلول سولفات ده درصد استفاده شود. با استفاده از آن می توان باکتری های موجود را از بین برد. بعضی از اوقات آبسه در قسمت داخلی و خارجی سم قرار می گیرد. که برای درمان هم راهکارهایی وجود دارد برای قسمت خارجی آن می توان از از پماد ایکتیول استفاده کنید. زمانی که از این پماد استفاده می کنید یک شکاف کوچکی ایجاد شده و توسط آن تمامی عفونت ها از سم خارج می شود. برای درمان بیماری آبسه پا گوسفندان باید به طور مرتب هر چند وقت یکبار از محلول اکسی تتراسایکلین، سولفات مس 5 درصد و سولفات روی 10 درصد استفاده کنید.

در صورت پس از مشاهده از بیماری آبسه پا در دام باید چه اقداماتی را انجام را دهیم؟

باید سریعا مراحل را به درستی انجام دهید.

  • منتقل کردن گوسفندان به یک مکان خشک
  • نبردن گوسفندان به چرا مرطوب
  • در صورت مشاهده بیماری آبسه سریع از روش های ضد باکتری استفاده کنید.
  • مشورت با یک دامپزشک

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره درمان بیماری آبسه پا گوسفندان بیان شد پی بردیم که باید سریعا اقدام زود به ضدعفونی کنیم. هم چنین پای دام را به طور مرتب تمیز کنیم و آنها را به یک مکان خشک منتقل کنیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. در صورت بیماری آبسه پا دام باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟
    باید اقداماتی نظیر تمیز کردن مرتب منظم پاها، منتقل کردن آنها به یک مکان خشک و مشورت با یک دامپزشک از اصلی ترین اقدامات که می توان انجام داد.
  2. چگونه می توان بیماری آبسه پا دام را درمان کرد؟
    با استفاده از آنتی بیوتیک ها نظیر ایکتیول و سولفات می توان آن را درمان کرد.
  3. علت بروز بیماری آبسه پا دام چیست؟
    علت اصلی بروز باکتری های موجود در محیط زندگی گوسفندان می باشد.
2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =